Írottkő 35

Edzett emberek hegyekben meneteltek meredeken felfele, tekeregve ereszkedtek lefele, szenvedve ezeregy percet, de felkerestek rengeteg kellemes helyet – avagy Írottkő 35 teljesítménytúra a Kőszegi-hegységben

Október 19-én a Thirring Gusztáv Természetbarát Egyesület újra megrendezte az Írottkő teljesítménytúrákat 50, 35 és 20 km-es távon. A rendszerváltás után lehetőség nyílt arra, hogy az addig szigorúan őrzött határsávba turista is betegye a bakancsos lábát, és végigjárja a tájegységet.

Tavaly és tavalyelőtt a 20 km-es távon indultunk. Idén úgy döntöttünk, hogy többet szeretnénk látni a Kőszegi-hegységből, ezért a 35-ös változatra neveztünk be.

Kevéssel 7 óra előtt, még félig sötétben vágtunk bele a nagy kalandba. Tizenkét mindenre elszánt túrázó kezdte meg harcát a távval és a nem csekély (1100 méter) szintemelkedéssel. Utunk során érintettük az Óház-tetőt, a Kalapos-követ és az Írottkő-kilátót (a Dunántúl legmagasabb pontját). Kétszer is jártunk Kőszeghegyalja „fővárosában”, Velemben, majd a műemlék Cáki pincesoron keresztül újra Kőszeg felé vettük az irányt, hogy 10 órányi gyaloglás után visszaérkezzünk az Aradi vértanúk parkjához.